Bestelproces
In onze webshop vind je een selectie van producten die elektronisch besteld kunnen worden. Deze producten kan je selecteren en toevoegen aan jouw winkelwagen. Vervolgens geef je aan hoeveel producten je wilt hebben - dit kun je ook nog wijzigen in de winkelwagen. Nadat je de gewenste producten geselecteerd hebt, kun je jouw bestelling bevestigen. In de check-out kun je jouw persoonlijke gegevens en de wijze van betalen invullen. Zodra de betaling afgerond is ontvang je per e-mail een ontvangstbevestiging en zullen wij jouw bestelling zo snel mogelijk aan je toesturen. 

Levering van je bestelling

Bij Hibboux bezorgen wij je bestelling in elke plaats in Nederland en België. Wij maken gebruik van verschillende bezorgdiensten om je bestelling af te leveren. Hieronder vind je alle informatie over het afleveren van je bestelling.  

Levermethoden
1. Versturen via PostNL of DPD in Nederland en België (kleinere pakketten), maandag tot en met vrijdag;
2. Bezorgen via Hibboux Bezorgservice.

  1. Versturen via PostNL of DPD in Nederland en België
    Bijna alle artikelen (mits op voorraad) van Hibboux worden verstuurd via DPD of PostNL. Zodra je een bestelling hebt geplaatst en deze is verwerkt, wordt het pakket verstuurd. Je ontvangt een track & trace code om je bestelling te volgen. Tijdens het afleveren van je bestelling dien je thuis te zijn. De bezorgdienst biedt het pakket thuis bij je aan. Wanneer je niet aanwezig bent zal de bezorger proberen om het bij de buren af te geven. Is er niemand aanwezig bij jou en/of jouw buren, dan wordt het pakket afgeleverd bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Je kunt het dan 7 dagen daar afhalen op een moment dat het jou schikt. In alle gevallen ontvang je netjes een briefje in jouw brievenbus met informatie over de bezorging. 
  2. Bezorgen via Hibboux Bezorgservice 
    Bestel je bij ons een Nest matras dan willen wij van Hibboux jou zoveel mogelijk ontzorgen en bieden jou daarom de volgende mogelijkheid aan:

    - wij leveren het door jou bestelde matras (90x200 tot 180x210) tot in je slaapkamer*;
    - wij nemen jouw oude matras mee**;
    - jouw oude matras leveren wij in bij RetourMatras. Zij gaan jouw matras vervolgens recyclen. Voor info zie www.retourmatras.nl

    Heb je liever niet dat wij in jouw slaapkamer komen dan is dat natuurlijk ook prima. Wij leveren jouw matras dan tot aan je voordeur!

* Bezorgen op Waddeneilanden enkel mogelijk als je de veerkosten voor eigen rekening neemt;
** Graag bij je bestelling aangeven dat je wilt dat wij je oude matras meenemen, dan zijn we hiervan op de hoogte. 

Verzendkosten
Als je een bestelling plaatst boven de € 50,- dan verzenden wij, in Nederland en België, je bestelling gratis! Mocht je onder de € 50,- uitkomen dan zijn de verzendkosten € 5,90.

Betaalmogelijkheden
Je kunt bij ons betalen met Amex, Apple Pay, Bancontact, iDEAL, KBC/CBC, Klarna (achteraf betalen, je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 14 dagen), Maestro, Mastercard, SOFORT en Visa. 

Retourneren
Bij Hibboux is het altijd mogelijk om het artikel binnen 30, 100 of 365 dagen na ontvangst retour te sturen (zie uitleg termijnen hier onder). Je kunt natuurlijk diverse redenen hebben voor het retourneren van een artikel, opgave hiervan is niet verplicht. Daarom vragen wij altijd om ons retourformulier zo volledig mogelijk in te vullen. Wij weten dan precies wat er met je bestelling moet gebeuren. De klant is verantwoordelijk voor het retour sturen van het product. De klant hoeft hier echter geen verzendkosten voor te betalen. Wanneer een matras (vanaf maat 90x200) moet worden opgehaald rekenen wij ook hier geen extra kosten voor. Dit geldt echter alleen binnen Nederland, voor een matras ophalen buiten Nederland zijn de kosten voor eigen rekening. 

Indien je een artikel retour stuurt verzoeken we je contact met ons op te nemen zodat wij een retourlabel voor jou kunnen aanmaken.

Hoe kan ik mijn artikel retourneren?

  1. Meld je retour aan bij ons;
  2. Download één van onderstaande pdf formulieren en print deze uit;
  3. Vul het formulier zo volledig mogelijk in;
  4. Voeg een kopie van de aankoopfactuur toe in de verzendzak;
  5. Voeg het retourformulier ook toe in de verzendzak;
  6. Plak de verzendzak zorgvuldig dicht;
  7. Plak het door ons toegestuurde retourlabel op de verzendzak;
  8. Breng de verzendzak bij een bezorgpunt bij jou in de buurt;
  9. Je pakket wordt verstuurd. 

Als je als klant op eigen initiatief of via andere bezorgers producten terugstuurt, dan zijn in dat geval de kosten van retour voor rekening van jou als klant. 

100 dagen termijn
Voor de Little Hibboux matrassen die wij verkopen geldt dat je het recht hebt om binnen een termijn van 100 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 100 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het matras fysiek in bezit krijgt. 

365 dagen termijn
Voor de matrassen die wij verkopen geldt dat je het recht hebt om binnen een termijn van 365 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 365 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het matras fysiek in bezit krijgt. 

30 dagen termijn 
Voor alle producten die wij verkopen is de bedenktijd 30 dagen na ontvangst.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren? 
Indien je een artikel wilt annuleren, kan dit altijd binnen 14 dagen na aflevering van je bestelling. De termijn van 14 dagen gaat in op de dag, na aflevering van je bestelling. Bestaat je bestelling uit meerdere deelleveringen dan gaat de termijn van 14 dagen pas in na levering van het laatste product. Zodra je het artikel terugstuurt dan kan dit naar het algemene antwoordnummer. Wanneer je de bestelling wilt annuleren zal het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van de heenzending van de bestelling door ons binnen 14 dagen teruggestort worden. Deze termijn start op het moment dat je aangeeft een artikel retour te gaan sturen. 

Beschadigd of verkeerd geleverd artikel
Indien je een artikel wilt terugsturen i.v.m. een beschadiging of nalatigheid door Hibboux, kun je bij ons het retourlabel opvragen. Wij nemen in dit geval de kosten van de retourzending voor onze rekening. 

Verwerkingsproces
Op het moment dat je het artikel retour stuurt, duurt het altijd even voordat deze door ons in ontvangst genomen kan worden. Normaliter duurt het 2-3 werkdagen voordat het pakket wordt afgeleverd. Zodra het pakket bij ons is afgeleverd, wordt deze uiteraard zo spoedig mogelijk verwerkt. Je ontvangt zo snel mogelijk en uiterlijk met 14 dagen na ontbinding het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van de heenzending retour. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Je wordt altijd per e-mail op de hoogte gehouden betreffende de status van het geretourneerde artikel.

Voorwaarden retourneren

  • Artikelen mogen enkel binnen 30, 100 of 365 dagen na ontvangst retour gestuurd of aangemeld worden (zie uitleg termijnen hier boven). Na aanmelding van de retour heb je nog 30, 100 of 365 dagen om het terug te sturen;
  • Stuur de artikelen compleet (inclusief alle toebehorende items bij het artikel) retour in de originele staat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Bij beschadigde of incomplete artikelen zijn wij genoodzaakt om kosten in rekening te brengen. Daarom adviseren wij u om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren.

Retouradres
Hibboux
Ravelijn 12
3905 NV  Veenendaal
Nederland